Introduktion til Software Testing

Indhold:

Litteratur

  1. Software Testing: A Guide to the TMAP approach. Martin Pol et al. Kapitel 1-4, side 3--33. og appendix (essentiel)
  2. Håndbog i Struktureret Program Udvikling. Biering Sørensen et al. Kapitel 3: SPU-udviklingsmodellen. sSde 30-39 (essentiel)
  3. James A. Whittaler. What is Software Testing? And Why Is It So Hard?  IEEE Software January/February 2002
  4. Pressman: Software Engineering: A Practitioners Approach -- European adaptation, 5ed. Kapitel 8: "Software Quality Assurance", side 192--222

Øvelser

  1. Overvej hvordan kursets emner kan og bør inddrages i jeres projekt. Både i et ideelt projekt og i et studenterprojekt med begrænset tid og mandskab. Tænk på hvilke typiske/generelle faser jeres projekt gennemgår som et "AAU" projekt og som et softwareudviklingsprojekt. Overvej hvilket teknisk behov jeres projekt har i forhold til konkrete og specielle test- og modellerings-aspekter. Hvilke risici er der ved fejl i den applikation I skal udvikle? Hvilke risici løber I ved fejlende demo til eksamen?
  2. Lav "kiddie" testing eller afsøgende (exploratory) testing af jeres favorit spil eller applikation. Få det til at crashe!!! 

Med Venlig Hilsen

Arne & Brian